anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/2/26~2018/3/2 週報

*English below.

f:id:anect:20180305135637p:plain こんにちは、anectの三島です。

では、先週のトピックスを紹介します。

1.Manuelがジョインしました!

オーストラリア人エンジニアのManuelがジョインしました。 早速、福岡のオフィスで勤務を開始しています。

増員に伴い、備品も増え福岡オフィスも賑わってきました!

ちなみに、公式サイトのメンバー欄も更新しましたよ!

anect.jp

2.Toko-Toko 新ロゴ完成!

Toko-Tokoリニューアルに先駆けて、以前週報でもお伝えしていた弊社サービスのToko- Tokoのロゴが完成しました!

3.サービスの新ロゴ誠意作成中!

【The Weekly Report】2018/2/5~2018/2/9 週報 - anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

オシャレに敏感な女性にも好かれるサービスになるように色合い、デザインともにかわいくなりました!

f:id:anect:20180305141811p:plain:w300

f:id:anect:20180306105501p:plain:w300

オールニューアルまであと少し、お楽しみに!

3.EV- HiveのオフィスをDaily useで利用しました

Jakartaに滞在中は作業スペースに困ることがあります。 特にJakartaは渋滞がひどいので、移動もできれば減らしたい。カフェで作業するのも意外とお金がかかる。

そんな時に私は、EV-Hiveさんのコワーキングスペースを1日単位の利用でお借りしています。 EV-Hiveさんは、Jakarta市内だけでも16個もオフィスを持っていて、用途や地域、好みで使い分けることも可能なんだそう。ほんと助かる存在です。

私は今回3箇所使わせてもらいましたが、どれもとても静かでかつ居心地のいいキレイなスペース、とても気に入りました!ありがとうございました!

evhive.co

4.三島、インドネシア出張から帰国

一時帰国しました。今回の出張では、沢山の打ち合わせを経てようやくインドネシアの商習慣に慣れてきました。最初はやはり日本と異なる部分も多く、戸惑いました。 またインドネシアで実りある打ち合わせを重ねられるようぬかりなく準備を行います。 次は3月末ごろの入国を予定しています!

最後に

日本に戻ってきたら、厳しい寒さが終わっていました。 そろそろ桜の季節です!


Hi, I'm Sakurako from anect Inc.

Let's check this week's report!

1.Manuel joined anect!

Manuel, an Australian engineer, started working at anect Fukuoka office since 1st March. As the number of employees increased, fixtures also increased and the Fukuoka office became more lively!

We also updated member page on our official web site. Please check it out!

anect.jp

2.Toko-Toko new logo completed!

Prior to Toko-toko renewal, the new logo was completed!

3. Making new logo!

【The Weekly Report】2018/2/5~2018/2/9 週報 - anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

We changed the both colors and design so that they suitable for fasionable women.

f:id:anect:20180305141811p:plain:w300

f:id:anect:20180306105501p:plain:w300

Just a little longer till the renewal! Hang in there!

3.Use office at EV- Hive for Daily use

While staying in Jakarta, it was tough to find work space. Because especially Jakarta has a heavy traffic jam so that I would like to avoid moving place to place if possible. However, work in a cafe is suprisingly costs a lot of money.

So now, I am borrowing a co-working space at EV-Hive on daily basis.

EV-Hive have 16 offices in Jakarta alone, so it is also possible to use it according to purpose, tegion, and preference.

I used it for 3 times in different places, all of them are cozy and quite, it was perfect of work space! I really recommended it!

evhive.co

4.Temporary went back to Japan.

I temporary returned home. In this trip, I done meetings and learnt about business culture in Indonesia. Honestly these were many parts different from Japanese and it was difficult for me to adjust with it.

I am planning to go back to Indonesia again on end of March and currently preparing for the next meetings.

Lastly

When I arrived in Japan, the severe winter was almost gone.

Season of cherry blossoms is coming!