anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/10/01~2018/10/5 週報

*English below.

f:id:anect:20181008142559p:plain

こんにちは、anectの三島です。

新LPを公開しました!

Toko-Tokoの登録のプロセス変更に伴い、新たなランディングページ(LP)を公開しました。

今まではまずToko-Tokoに登録してもらって、実際のページを触りながら自分でWebsiteを充実させてもらう方式でした。ユーザーに使ってもらっていく中で、Toko-Tokoを使い始める前に、彼らのオンラインショップのコンセプト作りや基礎知識の周知からおこなっていくべきなのではということが分かり、Toko-Toko登録前に無料相談を組み込むことにしました。よりサポートを手厚くおこなっていけるような体制になりました。

toko-toko.id

部署名も変わりました!

上記のサポートの流れの変更に伴い、私たちインドネシアオフィスのメンバーは「Marketing」から「Customer Success」に部署名とミッションが少し変更となりました!

依然マーケティングらしい?ことも行うことからしばらくは名刺上の部署はマーケティングとしていますが、ユーザーのオンラインビジネスが1つでも多く成功するよう「Customer Success」としてサポートしていきたいと思います!

Toko-Toko Mediaの更新通知メールをデザインし直して開封率が約2倍に!

今まではテキストメール風のシンプルなメールでToko-Toko Mediaの記事更新を通知していたのですが、 画像も盛り込んでメルマガ風に変更しました。 その結果、なんと開封率やリンククリック率が約2倍になりました!!

f:id:anect:20181010071400p:plain:w300
改善前

f:id:anect:20181010071433p:plain:w300
改善後

ちなみにToko-Toko Mediaはこちらからご覧になれます!

toko-toko.media

最後に

ジャカルタでは日曜朝6時から10時までカーフリーデーと言って、歩行者天国になります。 私は日頃の運動不足を解消するために時々Suridman通りをジョギングします。 ジョギングしている人はとても多いです。また屋台も沢山でてるので食べ歩きもできます。 車を使う時は少し不便なときもありますが、おすすめなジャカルタでの日曜日の楽しみ方です。

f:id:anect:20181010071814j:plain:w300

f:id:anect:20181010072052j:plain:w300


Hi, I'm Sakurako Mishima from anect Inc.

Released a new Landing Page for Toko-Toko!

Due to process change of registration of Toko-Toko, we released a new landing page of Toko-Toko. Until now the users needed to register into Toko-Toko, then they could enriching the website on their own. However after had some talk with users, we found that they need to understand about the basic knowledge of online business since the beginning, as a result we decided to add a free consultation before registration process.

toko-toko.id

Our department name has also changed!

Along the above change in the flow of support, our department name and mission also have changed from Marketing to Customer Success.

Since our work range still is covering the marketing work, we keep the department name as Marketing on the business card. But, we would like to give our best support to our users as Customer success, so that their business will succeed!

Re-design Toko-Toko Media's notification mail, and double up the opening rate!

Until now we sent any update about Toko-Toko Media using simple text mail style, but we changed the design by adding images with a mail magazine style. As a result, the opening rate and of click rate have almost doubled!!

f:id:anect:20181010071400p:plain:w300
Before

f:id:anect:20181010071433p:plain:w300
After

By the way, you can see the Toko-Toko Media from this link!

toko-toko.media

Lastly...

Last Sunday was a car-free day in Jakarta, from 6 am to 10 am. Sometimes, I jog the Sudirman road for excise. Actually, there are many people who are jogging on this road, and there are also plenty of food stalls. Sometimes it's a little inconvenient when you use a car, but the car-free day is one of my favorite time.

f:id:anect:20181010071814j:plain:w300

f:id:anect:20181010072052j:plain:w300