anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/07/02~2018/07/06 週報

*English below.

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こんにちは、anectの三島です。

1. GladysがMeet-Up Event by Huobi Elites and Funpax に参加しました!

7/6(金)、GladysがFin techや仮想通貨の領域に関連する企業の集まる意見交換会に参加しました。このイベントでは、最近のインドネシアのビジネストレンドの情報を交換することができました。

2. マーケティングチームが簡単にデータを解析できる仕組みづくりをしています!

開発やサービスの運用には AWS を使用している一方でマーケティングチームは Google SpreadsheetなどのGSuite を多用しています。そのため今まではユーザー情報等を解析したい時は直接データベースに対して SQL を実行して、その結果を Spreadsheet にコピーして使っていました。手動で地味に手間のかかる作業でした。今回、開発チームの方でユーザー情報等を簡単に Spreadsheet から使用できる仕組みを作ってくださったので、Spreadsheet の関数だけでユーザー解析をできるようになりました。

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3. ZendeskとFacebookのアカウントを連携させました!

現在弊社で採用しているカスタマーサポートツールのZendeskを弊社のFacebookページと連携させました。これにより、Facebookに寄せられた問い合わせにも即時対応しやすくなりました。

www.zendesk.co.jp

4. ユーザーのところへ訪問し、Toko-Tokoのオンラインショップに関するフィードバックをおこないました!

ユーザーの中では、Toko-Tokoでオンラインショップを開設したけれども使い方が合っているのかわからない・アドバイスがほしいという声があったので希望するユーザーのもとへ趣き、面談という形でどのようにサイトを運営していきたいか、そのために写真のアップロードの仕方やアングル、商品説明は過不足なくできているかというのをユーザーにフィードバックをおこない、改善できるポイントを伝えました。 ユーザーひとりひとりに寄り添うサービスを目指しています。

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ユーザーのWahyuくんと

toko-toko.id

最後に

日本では既に真夏日を観測したそうですね。インドネシアよりも気温が高いことには驚きます。ジャカルタのほうが涼しいのでぜひ避暑にいらしてください!

では!


Hi, I'm Sakurako Mishima from anect Inc.

1. Gladys Participated in Meet-Up Event by Huobi Elites and Funpax!

Gladys participated in Meet-Up Event with companies related to Fin-tech and virtual currency areas on 6th July. In this event, Gladys was able to exchange information on recent business trends in Indonesia.

2. Making new mechanism that Marketing team can easily analyze data!

The marketing team uses GSuite such as Google Spreadsheet while using AWS for development and service operation. Therefore, when we wanted to analyze user information etc. so far, we executed SQL directly on the database and copied the result to Spreadsheet and used it. It was a labor-intensive task manually. This time, the development team made a mechanism so user analysis can be done with only Spreadsheet function.

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3. Integration between Facebook and Zendesk

Currently, we are using Zendesk customer support tool in conjunction with our Facebook page. This makes it easier to respond to inquiries sent immediately.

www.zendesk.com

4. Visited user and give advice on Toko-Toko's online shop!!

There were voices that they don't know how to manage their online shop more effectively and they need advice from us. For that reason, I went to meet users and discussed their online shop and I gave feedback to the user that how to upload pictures, angles, product explanations were done without excess or deficiency.

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With our user, Mr. Wahyu

toko-toko.id

Lastly

I am surprised that Japan's temperature is higher than Indonesian's temperature. Now Jakarta weather is very nice, it is cooler in here than in Japan, please visit to Jakarta as summer vacation!

See you next time!