anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/06/18~2018/6/22 週報

*English below.

f:id:anect:20180625180643p:plain

こんにちは、anectの三島です。

1. Toko-TokoのLPに詳細ページを追加しました!

Toko-TokoのランディングページにToko-Tokoの機能の詳細紹介とToko-Tokoでの商売の手順のページを追加しました。 使用前でのどのように利用するか、何ができるかがイメージしやすくなりました!

[Toko-Tokoの主要機能について]

toko-toko.id

[使用手順について]

toko-toko.id

2. インターネットの低速環境での最適化しました!

アップロード速度の改善や、通信の圧縮・キャッシュ技術を利用してToko-Tokoをネットワーク環境のよくない場所でも安定して使えるように努力しています。

3. パスワード再設定機能追加しました!

パスワードを忘れてしまった・新しいパスワードを設定したいというユーザーの声に応えて、パスワード再設定機能を追加実装しました!

4. 投資家の方より追加投資をいただきました!

かねてよりお世話になっている投資家の方より追加資金をいただきました。おかげさまでこれからも計画通りに運営を進めることができます。ありがとうございます!

最後に

インドネシアでは休暇が終わって、ようやく通常の景色に戻り始めたような気がしています。ユーザーの予定に合わせて動く私達マーケティングチームも実は休暇中と通常期間でコンタクトの取り方を変えていました。ユーザーとのコニュニケーションやインタビューの大切さを痛感する毎日ですが、ユーザーとより密にコミュニケーション取れるよう工夫を重ねていきたいと思います。


Hi, I'm Sakurako Mishima from anect Inc.

1. Added detailed page to Toko-Toko's LP

We added Toko-Toko's detailed feature introduction and Toko-Toko's procedure to the landing page. It became easier to imagine how to use it and what can be done!

[About product feature]

toko-toko.id

[About using process]

toko-toko.id

2. Optimized in the low-speed environment of the Internet!

We made effort so Toko-Toko can be used stably in Indonesia where network environment is not good by improving the upload speed and compressing and caching communication.

3. Added the password reset feature!

We added the new password reset feature in response to the user's voice!

4. Got additional funding from existing shareholder!

We got additional funds from existing shareholders. Thanks for the support, we can continue to operate as planned. We all appreciate it so much!

Lastly

I feel like I finally started returning to normal scenery after a long lebaran vacation. Our marketing team, which moves according to the user's schedule, actually changed the way of contacting during holidays and regular periods. We are keenly aware of the importance of communicating with users and the importance of interviews and we will try to our best for building communication