anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/4/9~2018/4/13 週報

*English below.

f:id:anect:20180416163539p:plain

1. Women'week exhibitionに行ってきました!

先日作成したToko-Tokoのリーフレットを持って、SurabayaのRoyal Plaza Mallで開催されているWomen'week exhibition に行ってきました。 出展は、インドネシア各地からの伝統衣装や美容品、木製家具やアクセサリーなどインドネシアらしさをとても感じる店舗が多く、とてもよかったです。 自分たちの地域の名産品をインドネシア外にも知ってもらいたいと考えている販売者も多く、Toko-Tokoについてとても興味を持ってくれていました。 f:id:anect:20180416170539j:plain:w400

www.gotomalls.com

2. 新デザイナーが加わりました!

開発のスピードアップに伴い、新たに手伝ってもらう外部のデザイナーの人数を増やしました!そして、デザイナーとのタスク共有と進捗の把握のためにTrelloというタスク管理ツールを新たに導入しました。

trello.com

3.Movieを公開しました!

遂に、Toko-Tokoの最新版イントロダクションムービーが完成し、Youtube上に公開されました! これさえ見ればToko-Tokoについての概要が分かるようになっていますので、ぜひ御覧ください!

4.木村が第 11 回 Growth Pitchに登壇しました!

弊社が入居しているFukuoka Growth NextのGrowth Pitchは、今回Fin techに関する企業が登壇する回でした。木村が弊社の事業内容について説明をおこない、多くの方から関心を持っていただくことができました!

growth-next.com

最後に

Toko-Tokoのリリーススケジュールが見えてきて、いよいよリリースまでのカウントダウンができるようになってきました。忙しくなりそうですが、既に頂いてる反響や期待に応えられるよう頑張ります!


1.Went to Women'week exhibition

I went to Women'week exhibition at Royal Plaza Mall, Surabaya, I also brought the Toko-Toko's leaflets that I created the other day. The exhibition itself filled with many traditional goods from all over Indonesia such as costumes, beauty items, wooden furniture ,and accessories. It felt so "Indonesian". There were many sellers who wanted to introduce their products to outside Indonesia. They also were very interested in Toko-toko.

www.gotomalls.com

2.Added new designers!

To speed up the development process, we added new outsource designers. In addition, we installed the new tool called Trello to share the tasks with the designers and grasp the progress.

trello.com

3.Released Official Toko-Toko introduction movie!

Finally, the latest version of Toko-toko introduction movie was completed and it was released on Youtube. You can see more details about Toko-Toko easily so don't miss it!

4.Ichiro Kimura participated in Growth Pitch vol.11 as a speaker

The Growth Pitch vol.11 of Fukuoka Growth Next, where our company is occupied was a platform where companies related to Fin-tech took place as speaker.

Ichiro Kimura introduced our business and was able to get interest from many people!

growth-next.com

Lastly

We finally shared the release schedule of Toko-toko. Even though I'm going to be really busy, but I will do my best to respond to all expectations!