anectで唯一コードが書けない人の仕事ブログ

機械音痴がanectにジョインしました!見慣れない文字と共通言語とスピード感にアタフタしながら成長していくノンフィクションストーリーです。

【The Weekly Report】2018/03/26~2018/3/30 週報

*English below.

f:id:anect:20180402163227p:plain

こんにちは、anectの三島です。

現地マネージャーの面接をしました

インドネシアでの業務統括をしたいと言ってくれる方に出会うことが出来たので、早速Skypeでお話させてもらいました。とても聡明な女性でした!今後、インターンシップとしての弊社で働いてもらってから入社時期とCOOを含む入社後のポジションを決めていきます。COOにもなりうるその方と早く一緒に働きたいです!

Zendesk 試験運用開始しました

現在はCS窓口として多言語対応と費用の安さの点からHelpshiftというサービスを利用していました。今回、Helpshiftの費用の大幅値上がりを機に必要な機能のみを採用ができるZendeskが検討候補にあがっています。

www.zendesk.com

勉強会で原が登壇しました

3/27,原が福岡で開催されたIT交流会でReact Nativeを使った開発者の立場からiOS/Androidアプリ開発についてのメリット、デメリットについて意見を交わしてきました。

当日の流れなど、詳しくはこちら。↓

yurutto-it.connpass.com

Matchup™ に掲載されました!

福岡市主催の福岡のスタートアップ企業を紹介するサイトに掲載されました!こちらからも会社の概要が分かるようになっているのでぜひ御覧ください!

matchup.fukuoka.jp

最後に

私が入社してから1年が経ちました。正直、夢だったインドネシアにこれだけ深く関われて幸せしかない1年でした。2年目は仕事の上でも一人前になれるよう、メンバーと一緒に協力しながら会社を伸ばしていく役割を担えればと思います。

では!


Hi, I'm Sakurako from anect Inc.

Let's check last week's report!

Held recruitment interview for the local manager position

I was able to find people who wanted to help us with the business operations in Indonesia. I also have talked to her on Skype. In my opinion, she is a bright and intelligent woman! At the first, she will start as an intern and we will have another talk about her official position and joining date. I'm really excited to work with her, the candidate of COO, soon!

Started to use Zendesk trial program

Currently, we use Helpshft as our CS window since it was offered at the low price and correspond with multi languages. However, Helpshift recently increased its service plan fees, so we are considering to move from Helpshift to zendesk, which can adopt the necessary function for our needs.

www.zendesk.com

Ryosuke did a round-table talk at study session.

Ryosuke gave a speech about merits and demerits of iOS and Android application development from the standpoint of a React Native developer in IT study session that was held in Fukuoka on 27th March.

Introduced on Matchup™

Our company was listed on the website which is introducing startup companies in Fukuoka! From this article, you can find more about our company. Please kindly take a look!

matchup.fukuoka.jp

Lastly

A year has passed since I joined anect Inc. To be honest, this one year is full of happiness since I could work in Indonesia that was a dream for me. In this second year, I hope I am able to be more independent at work and together with other members I hope I can give effective contributions to company's growth.

See you next time!